REGULAMIN PRACY

podstawowy akt prawa pracy o charakterze organizacyjno-porządkowym, obowiązujący u konkretnego pracodawcy, ustalający organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Powinien ustalać w szczególności: organizacje pracy, warunki przebywania pracowników na terenie zakładu w czasie pracy i po jej zakończeniu, zasady wyposażania pracowników w narzędzia i materiały, w odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej, systemy i rozkłady czasu pracy, porę nocną, termin, miejsce i czas wypłaty wynagrodzeń, wykaz prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom, wykaz stanowisk i prac dozwolonych pracownikom młodocianym w celu przygotowania zawodowego, obowiązki dotyczące bhp oraz ochrony ppoż., w tym także sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności. Regulaminu pracy nie wprowadza się, jeżeli postanowienia układu zbiorowego pracy tak przewidują, lub gdy pracodawca utrudnia mniej niż 20 pracowników.

 


» Słownik globalny